Menu Luk
Fald i søvn igen

En Søvnteknik der er så kedelig at den er effektiv

På en skala fra 0 – 10 – hvordan har du det i dag?

Er det første gang du stifter bekendtskab med skalaen, så er 0 = det er helt ad h……  til og 10 = jeg har det virkelig godt, jeg har det super godt.

Jeg håber at de 5 ting til de gode vaner – for at få den gode nattesøvn er 5 ting, hvor du allerede nu kan mærke at det gør en forskel på din søvn. Og du allerede nu kan mærke en forandring mod en bedre søvn. Og hvis du lige vil have de 5 råd genopfrisket, så finder du dem her. Læs de 5 råd her.

Som du har hørt mig nævne, så skal din krop være i ro og en afslappet tilstand. Derfor er de 5 råd til den gode nattesøvn ret vigtige.

Nedenstående teknik til en effektiv søvnteknik, kan du gøre brug af lige inden du skal sove og du kan også bruge den hvis du en nat vågner og bare ikke kan falde i søvn igen.

Lær denne kedelige Søvnteknik

  • Læg dig godt til rette i din send
  • Hvis du ikke allerede har lukket dine øjne, så luk dem
  • Tag nu nogle dybe åndedrag – så du får åndedrættet helt ned i maven
  • Det gentager du 3 – 4 gange eller indtil du mærker roen brede sig i kroppen

Nu forestiller du dig, at du kan se en tavle. Det kan være det er en sort tavle eller en grøn tavle – måske er det et hvidt whiteboard.

Du kan kun se tavlen.

Du har nu et skriveredskab i hånden – et som du også kan viske ud igen.

Du har også en klud eller noget andet til at viske ud med igen.

  • Skriv nu tallet 100 på tavlen.
  • Tegn en cirkel uden om tallet.
  • Nu tager du din klud og visker tallet ud – og uden at du rammer cirklen.
  • Ved siden af cirklen skriver du nu ordet “dybere”
  • Skriv det så stort du kan og så pænt som muligt.

I cirklen skriver du nu tallet 99. Og visk det så ud igen. Og uden at ramme cirklen.

Du skal nu skrive ovenpå ordet “dybere” igen.

Tilbage til cirklen. Skriv nu tallet 98. Visk tallet ud uden at ramme cirklen.

Hen til ordet “dybere” og skriv ovenpå ordet igen.

Øvelsen fortsætter du. Tallet 97, viske ud – skriv ovenpå ordet “dybere”. Dernæst 96, 95 og så videre.

Øvelsen bliver så kedelig for din hjerne, så du falder i søvn inden du når lang ned i talrækken.

Selv om der ikke er meget der taler for at du når helt igennem talrækken, så gør du jo blot det, at du starter forfra.

Jeg hører jo rigtig gerne fra dig hvordan du oplever denne meget kedelige øvelse.

Tumler du med ovenstående og du gerne vil den uforpligtende samtale, så husk du altid kan booke en halv times snak. Og det er på husets regning.

Det kan være i forbindelse med ovenstående. Det kan være noget ganske andet, men naturligvis i forhold til stress, coaching og terapi.

Du skal blot ind i min online kalender.

Vil du vide mere om prisen på køb af en session eller klippekort så se mere her.

Ser frem til at tale mere med dig.

 

De varmeste hilsner

Dorthe Søgaard

PS. Husk du har altid mulighed for at booke en samtale hvis du et spørgsmål du tumler med – og det første kvarter er på min regning.