Menu Luk

 

Metakognitiv terapi

Hvis du tænker at der er mange tanker der forstyrrer, at du går omkring med mange bekymringer, du oplever du er stresset, så kan et metakognitivt terapi forløb være det rette til dig.

Jeg vil senere fortælle om hvad metakognitiv terapi er.

I brugen af metakognitiv terapi er forløbet som beskrevet i nedenstående:

  • Du køber det antal gange du ønsker
  • Du booker din session, som har en varighed op til 90 minutter
  • Vi har inden samtalen en kort snak om, om det skal foregå i samtalerummet eller online
  • Har vi samtaler online, sender jeg dig et link til Microsoft Teams, som er en sikker online platform. Du skal blot have adgang til telefon eller pc, hvor du har video og lyd
  • Linket klikker du på når vi har vores session - og kræver ikke alt du skal installere noget
  • Du vil mellem hver session få øvelser og opgaver du skal arbejde med, da forandringen sker mellem vores sessioner
  • Er der brug for yderligere sessioner aftales dette

Hjælp til bekymringstanker
Bekymringstanker - få hjælp - i samtalerummet

Book en tid

Når du har købt forløbet, går du ind i den online kalender og finder det tidspunkt der passer dig bedst.

Vi afstemmer herefter om det skal være her i samtalerummet vi mødes eller om det er online.

Hvad er Metakognitiv Terapi

Når vi taler om metakognitiv terapi så betragter vi tanker som impulser, elektriske impulser, i vores hjerne. 

Tankerne får den betydning som vi tillægger dem.

Tanken som sådan er uden betydning.

Essensen i den metakognitive terapi er hvordan vi som menneske forholder os til vores tanker og hvordan vi styrer vores tankeprocesser.

I den metakognitive terapi, arbejder vi med din coping, som er hvordan du håndterer de tanker der popper op.

Så du får hjælp til at arbejde med, hvordan du tænker og ikke hvad du tænker.